ندای لبیک شیعیان به آغاز امامت منجی-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

 ندای لبیک شیعیان به آغاز امامت منجی

نهم ربیع‌الاول روزی است که پس از شهادت امام حسن عسکری (ع)، فرزند گرامی ایشان امام زمان (عج) جانشین شدند و ان شاء الله هر زمان خداوند اراده کند، مردم عصر از امامت ایشان بهره‌مند خواهند شد. 
ملیحه زرين پور، کارشناس مسائل اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 13
کد خبر: ۲۵۷۱۴۶

 ندای لبیک شیعیان به آغاز امامت منجی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»‌؛ نهم ربیع‌الاول روزی است که جهان برای رسیدن به عدلی بی مثال سر از پا نمی‌شناسد و شیعیان لبیک گویان این روز بزرگ را جشن می گیرند. در کتب دینی از این روز به عنوان «عید الزهرا» یاد شده است و شیعیان در سراسر جهان این مناسبت بزرگ را به جشن و سرور می‌گذرانند.

حضرت امام مهدی (عج)، دوازدهمین پیشوای شیعیان یگانه فرزند حضرت امام حسن عسکری (ع) است که روز پانزدهم شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا چشم به جهان گشود. مهدی موعود عالم بشریت در پنج سالگی با شهادت پدر بزرگوارشان، امام حسن عسکری (ع) در سال 260 هجری قمری به امامت رسیدند. 

هرچند شهادت امام حسن عسکری (ع) ضایعه بزرگی برای مسلمانان بود و شیعیان را به سوگ آن حضرت نشاند، اما شهادت نقطه آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است؛ موعودی که وعده داده شده با ظهورش دنیا را به مسیر نجات بخش خود هدایت، عدل و داد برپا و ستمکاران و ظالمان را مجازات می کند.

 

امام از نظرها پنهان است، اما موجودات از فیض وجودش بهره‌مندند و دعایشان شامل حال آنهاست؛ اما روزی امام زمان (ع) ظهور خواهند کرد


از غیبت تا ظهور

چرا امام در زمان موعود ظهور خواهند کرد و از همان ابتدا در انظار ظاهر نشدند؟ بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام عصر (عج) به دلیل حضور دشمنانی که نمی‌خواستند ولایت و امامت ادامه یابد و به دنبال شهادت آن حضرت بودند، برای حفاظت از ایشان خداوند غیبت صغری را قرار دادند تا حضرت از چشم ها پنهان بمانند.

غیبت صغرای حضرت ولی عصر(عج) از همان سال 260 هجری قمری و در روزهای نخست امامت حضرت آغاز و تا سال 329 پایان یافت. در مدت غیبت صغری که قریب به 70 سال بود، حضرت به صورت کلی در غیبت نبودند، بعضی مردم با ایشان به‌وسیله نائبان خاص دیدار داشتند و حتی مشکلاتشان را مطرح می کردند.

از سال 329 قمری و پس از غیبت صغری، غیبت کبرای امام زمان (ع) آغاز شده است و تا آخر الزمان ادامه خواهد داشت؛ امام از نظرها پنهان است، اما موجودات از فیض وجودش بهره‌مندند و دعایشان شامل حال آنهاست؛ اما روزی امام زمان (ع) ظهور خواهند کرد، ظلم و ستم از جهان برچیده خواهد شد و عدل و داد، خوبی و زیبایی چهره دیگری بر زمین می گستراند گویی تاکنون چنین روزهایی نبوده است.



گنج های زمین در زمان ظهور

در روایات آمده است، در زمان غیبت امام زمان (عج) بیماری ها گسترده، خشکسالی، جنگ، ظلم و ستم زیاد می شود؛ امروز شاهد ظلم بی مثال استکبار جهانی علیه مردم مظلوم فلسطین و شهادت هزاران زن، مرد و کودک هستیم؛ ظلمی که جز با ظهور حضرت و انتقام خون مظلومان از ظالمان به‌وسیله ایشان تمام نخواهد شد. 


هر روز شاهد اشک و گریه کودکانی هستیم که زیر بار ظلم صهیونیست ها جان می دهند و انگار قرار نیست فریاد همصدایی مردم در کل دنیا علیه این ظلم و جور آن را خاموش کند. ظهور منجی نزدیک است؛ همان آقایی که بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، امامت و ولایت امت مسلمان و راهبری و رهبری کل جهانیان را برعهده گرفتند و به حق می آیند تا ظالمان را مجازات کنند.

مهدی موعود (عج) منجی عالم بشریت همانی است که همه مردم دنیا چشم انتظار آمدنش هستند، همان مسیحی که پیروان آیینش می گویند ظهور می کند و منجی ای که رد پایش در اعتقادات تمام ادیان الهی دیده می‌شود. مردم و پیروان همه آیین ها چشم انتظار ظهور هستند، ظهور منجی ای که نهم ربیع الاول جشن امامتش را بر پا می کنیم و می آید تا در همه زیبایی های دنیا را بگشاید و زشتی ها را برچیند.



از اوج علم تا نابودی بیماری ها

در روایات آمده است، با ظهور منجی علم به اوج خود می‌رسد و جهل و نادانی از بین می‌رود. در جوار حضور آقای بزرگ و امام عصر شیعیان بسیاری از گمراهان هدایت می‌شوند، ظلم و جور برطرف می شود و عدالت و امنیت تمام جهان را فرا می گیرد.

زمین گنج‌ها و برکات خود را آشکار می‌کند و تمام فقرا بی‌نیاز می‌شوند؛ به طوری که کسی برای گرفتن خمس و زکات پیدا نمی شود. تمام مریض‌ها خوب و نابیناها بینا می‌شوند درحالی‌که تا قبل از ظهور ایشان بیماری ها گسترده می‌شد و راه های درمان پاسخ نمی داد.

با ظهور امام عصر باران به قدر کافی می بارد، کره زمین سبز و خرم و تمام درخت‌ها میوه‌دار می شوند، درحالی‌که پیش تر زمین گنج هایش را از بشر پنهان کرده بود و نیمی از جنگ ها بر سر آب روی می دهد. بدن‌ها سالم، عمرها طولانی می شود و ویرانه‌ای روی زمین نمی‌ماند، مگر اینکه حضرت مهدی (عج) آن را آباد می‌کند. اشرار نابود می شوند، خوبان باقی می مانند، کینه از دل مردم می رود و دل‌ها با هم مهربان می شود.

رحمت خداوند متعال و گشایش الهی مردم را فرا می گیرد. تمام مرزها برداشته می‌شود و کره زمین تحت حکومت واحد خواهد بود و آن، حکومت الهی مهدی موعود است.

 

با ظهور امام عصر باران به قدر کافی می بارد، کره زمین سبز و خرم و تمام درخت‌ها میوه‌دار می شوند، درحالی‌که پیش تر زمین گنج هایش را از بشر پنهان کرده بود


تحقق آرمان شهر مهدوی

در روایات آمده است، گروهی از مؤمنان زنده می‌شوند، برای یاری امام (عج) به دنیا برمی‌گردند و هر مرد مؤمن از شیر دلیرتر و از نیزه کاری‌تر می‌شود. این روایت‌ها در حقیقت ترسیم گر همان زوتوپیای آرمانی است که بشر از قرن ها قبل در آرزوی تحقق آن چشم انتظار معجزه است. 

آغاز امامت امام عصری که همچنان از چشم ها پنهان هستند، ارمغان ظهور منجی و در حقیقت تحقق آرمان شهری تحت حکومت حضرت مهدی (عج) می دهد؛ همان روزی که شیعیان به شادباش به یکدیگر تبریک می‌گویند و جشن و سرور برپا می کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده